Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Ons IKC
    • Missie en visie
    • Waarden
    • Team
    • Groepen
    • Sociale veiligheid
    • Extra ondersteuning
  • Kinderopvang
    • Over Zonnekinderen
    • KDV 0 tot 4 jaar
    • BSO 4 tot 13 jaar
    • Coaches en pijlers
    • Pedagogisch beleid
    • Inspectierapporten
    • Tarieven
    • Aanmelden
    • Praktische info
  • Informatie
    • Schooltijden
    • Gymtijden
    • Vakantierooster
    • IKC-gids
    • Schoolondersteuningsprofiel (SOP)
    • Pestprotocol
    • Klachtenregeling
    • Aanmelden
    • Verlofaanvraag
  • Ouders
    • Ouderbetrokkenheid
    • Informatievoorziening
    • Oudervereniging
    • Medezeggenschap
  • Actueel
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
    • Kalender
  • Contact
    • Rondleiding
    • Informatie aanvragen

Schoolgids

Onze waarden

Schooltijden

Zonnekinderen

Klachtenregeling

Wanneer u het niet eens bent met pedagogische, didactische of organisatorische zaken op groepsniveau, dan is een gesprek met de groepsleerkracht of pedagogisch medewerkster natuurlijk de  aangewezen  weg om daar uiting aan te geven. Hij of zij zal waarschijnlijk e.e.a. kunnen toelichten/verhelderen of eventueel zijn/haar kant van het verhaal belichten. Mochten er na dit gesprek nog onduidelijkheden zijn of komt u er samen niet uit, dan is een gesprek met de directeur of unitleider aan te vragen. Voor vragen m.b.t. leerlingenzorg kunt u contact opnemen met de IB’er. Wanneer uw ongenoegens op schoolniveau liggen is het raadzaam om hiervoor rechtstreeks de directeur en/of de unitleider te benaderen.

Klachtenprocedure

Het kan voorkomen dat u met bepaalde vragen zit die onvoldoende beantwoord worden op schoolniveau. U hebt gesprekken gehad met de leerkracht van uw kind, de directeur van de school is er bij betrokken; en toch bent u niet tevreden met het resultaat. Voor die situaties is er een klachtenprocedure opgesteld.

Wij adviseren u hiervoor de volgende stappen:

  1. Bespreek uw onvrede met de leerkracht. Komt u er niet uit, ga dan naar stap 2.
  2. Leg uw verhaal voor aan de directeur. Zij/hij zal ook andere partijen aanhoren, waar nodig. Nog geen oplossing? Ga dan naar stap 3.
  3. Kijk in de schoolgids wie de interne vertrouwenspersoon is en zoek contact. Hopelijk komt u er dan uit. Of misschien concludeert u dat u ook stap 4 wilt zetten.
  4. U legt uw zaak voor aan het college van bestuur. Ook het bestuur zal naar betrokken partijen luisteren.
  5. Als uw onvrede nog steeds niet is weggenomen, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling. Dat kan op twee manieren:
    • U neemt contact op met Chiene Hulst, de externe vertrouwenspersoon. U bereikt haar op chienehulst@externevertrouwenspersonen.nl of via 06 45 43 42 66.
    • U schrijft een brief naar de klachtencommissie: Samenwerkingsverband Passend Onderwijs (SWV PO), Mercurion 36, 6903 PZ Zevenaar. Contactpersoon: Martine van Dijk, 0316 34 16 18

Hieronder kunt u de klachtenregeling downloaden:

http://liemersnovum.nl/index.php/ouders/klachten/

Contact

 Reinskamp 2, 6942 RZ Didam
 (0316) 223766 
 expeditie@liemersnovum.nl
 Directeur: Jordy Coobs

Algemeen

© 2018 Basisschool de Expeditie
Alle rechten voorbehouden.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools